Unimog do nejtěžšího terénu
Stvořen pro extrémy.
Pokud vás každodenní život zavede do extrémního terénu, extrémních povětrnostních podmínek nebo k plnění extrémních úkolů, s Unimogem do nejtěžšího terénu máte po svém boku siláka, který je nejen spolehlivý, ale také velmi robustní.
Highlighty
S Unimogem stanovujeme standardy.
Tam, kde končí silnice, začíná cesta pro Unimog do nejtěžšího terénu: Umožňuje to pohon všech kol, vysoký limit brodivosti a extrémně zkrutný podvozek. Tak můžete dopravit posádku, materiál nebo těžké zařízení i na odlehlá místa použití.
- Tři prostory pro nesená zařízení a pro nástavby
- Vykřížení náprav 30°
- 1,2 m hloubka brodění
S Unimogem získáte více než jen vozidlo. Díky standardizovaným možnostem nesených zařízení a nástaveb nejsou varianty použití prakticky nijak omezeny.
Vykřížení náprav 30° vám umožní optimální trakci i v náročném terénu.
Brodivost Unimogu vám umožňuje projíždět řekami, potoky nebo zaplavenými oblastmi v hloubce až 1,2 m.
Pohony
V pohybu a ve formě.
Ať už jedete po dálnici rychlostí až 89 km/h nebo rychlostí kroku: S Unimogem jedete efektivně při jakémkoli rozsahu otáček. Vaše nákladní vozidlo má hnací ústrojí s účinnými motory Mercedes‑Benz Trucks a výkonnou převodovku a díky svým robustním nápravám umožňuje vysoké hodnoty zatížení.
- 4válcový motor se silnou trakcí s výkonem 170 kW a točivým momentem 900 Nm
- Splnění emisní normy Euro VIe
- Robustní portálové nápravy
- Pneumatické kotoučové brzdy ve standardní výbavě
- Regulace tlaku vzduchu v pneumatikách TireControl plus s praktickým ovládáním z výroby
- Program Offroad
- 3 samostatně připojitelné uzávěrky vyrovnávací převodovky
Možnosti nástaveb
Všestranný v terénu.
Mechanický, hydraulický a elektrický pohon a rozhraní otevírají četné možnosti pro různá zařízení a nástavby. Mercedes‑Benz Trucks spolupracuje již desítky let s mezinárodními výrobci zařízení a nástaveb. Bezproblémové upevnění nástaveb a výměna zařízení je možné díky standardizovaným připojovacím bodům.
Možnosti nástaveb
Stanovuje měřítka v terénu.
Ať už vás váš úkol vede přes říční štěrk, sníh, písek nebo nezpevněné silnice: Unimog do nejtěžšího terénu to zvládá i tam, kde to ostatní vzdávají. A rovnou má u sebe potřebné pomocné prostředky, abyste mohli na místě plnit své úkoly.
Spousta možností montáže
Díky četným normovaným spojovacím bodům můžete stabilně a bezpečně upevnit nesená zařízení a nástavby.
- Normovaná přední deska nástavby pro nesená zařízení do 1,5 t
- Přední montážní závěsy pro kompresory nebo agregáty
- Držák lanového navijáku
- Montážní závěsy na rámu
- Upevňovací díly pro valníky nebo skříňové nástavby
- Podlahová skupina pro speciální nástavby
Pomocí hydrauliky vozidla poháníte zařízení, jako jsou samovyprošťovací navijáky, sněžné pluhy, čelní nakladače nebo hydraulické pracovní nástroje. Jednookruhové hydraulické zařízení dodává pracovní tlak 240 barů při čerpacím objemu 60 l/min a výkonu čerpadla 24 kW. Na přední a zadní straně jsou navíc k dispozici normované konektorové přípojky. Pro elektrické napájení přístrojů můžete využít 4 standardizované zásuvky.
Ať už při zvládání katastrof nebo v jiných extrémních situacích: Na Unimog se můžete spolehnout i při náročných úkolech a výzvách.
Skupinová dynamika.
Pokud chcete přepravovat nejen materiál, ale i více osob, můžete si objednat Unimog s dvojkabinou. Přední lavice nabízí místo pro 3 osoby, zadní lavicové sedadlo nabízí 4 místa k sezení, takže můžete přepravovat celkem 7 osob. Zadní lavicové sedadlo je vybaveno samostatnými bezpečnostními pásy, je sklopné a pod sedadlem poskytuje spoustu úložného prostoru pro nářadí, vybavení nebo osobní předměty. Posádka nastupuje a vystupuje 4 široce otevíratelnými dveřmi. A pokud potřebujete extra dávku komfortu, místo zadního lavicového sedadla můžete získat také 2 vzduchem odpružená jednotlivá sedadla.
Průjezdnost v terénu
Bez ohledu na překážky.
Unimog do nejtěžšího terénu pro vás kombinuje vysokou světlou výšku s nízkým těžištěm. Díky tomu máte maximální stabilitu i ve strmém terénu a můžete velmi pružně překonávat nerovnosti.
Průjezdnost v terénu
Jedinečná koncepce rámu.
Díky vyhnutému rámu vozidla, srdci terénních schopností Unimogu, je jeho použití flexibilní a stabilní. Vyhnutí spolu s portálovými nápravami umožňuje vysokou světlou výšku při nízkém těžišti vozidla. A protože je rám kompletně svařený, dlouhodobě odolává zkroucení. Díky schopnosti torze v kombinaci s technologií roury hnacího hřídele a tříbodovým uložením motoru, převodovky, kabiny řidiče a nástaveb můžete jezdit s diagonální torzí až 600 mm.
Díky spojení náprav pomocí roury hnacího hřídele, posuvným koulím na převodovce a šroubovým pružinám s velkým zdvihem odpružení jedete bez námahy a s vysokou trakcí s vykřížením náprav až 30°. Zapouzdření přitom chrání hnací hřídel vašeho Unimogu před znečištěním, jako je prach, voda a jiné vlivy v terénu.
Unimog nabízí díky krátkým převisům rámu a vysoké světlé výšce velké rampové a nájezdové úhly. Společně se stoupavostí až 100 % zvládnete i strmé úseky terénu.
Princip: Zadní kola následují v dráze přední kola. To zvyšuje trakci a šetří podklad.
Bez ohledu na to, zda jedete po silnici, v písku nebo v nerovném terénu, můžete tlak vzduchu v pneumatikách nastavit na vhodný podklad. Pomocí jednoho ze 3 předem parametrizovaných režimů „silnice“, „písek“ a „nerovný povrch“ intuitivně zvolíte správné nastavení. Ze systému TireControl plus profituje i přírodní prostředí: Pokud jedete v terénu se sníženým tlakem vzduchu v pneumatikách, zlepšuje se trakce a zároveň se šetří půda.
Komfort a design
Ergonomie
Nastoupit, uvelebit se a vyrazit: S pohodlnou polohou sedadla a přehledným sdruženým přístrojem vám Unimog nabízí intuitivní ovládání a zvýšenou bezpečnost při používání.
Komfort a design
Ergonomie
Promyšlená koncepce ovládání.
Unimog vám nabízí pracovní prostředí, které splňuje vaše každodenní požadavky. Kokpit vám usnadní práci díky své promyšlené koncepci ovládání. Díky ergonomickému uspořádání ovládacích prvků máte vše na dosah. Své úkoly tak můžete provádět v klidu a pohodlí.
Ergonomická jízda.
Kabina řidiče Unimogu je vám při práci oporou – zejména když musíte činit rychlá rozhodnutí. Ovládací prvky jsou uspořádány intuitivně a snadno se používají. Sedíte v oblasti za přední nápravou, kde se projevují jen minimální vibrace, a vychutnáte si tak příjemnou jízdu i v terénu. Světla pro jízdu ve dne a světlomety zajišťují velmi dobrou viditelnost a umožňují vám sledovat jízdní oblast.
- Interiér.
- Sdružený přístroj.
- Ovládací páka sloupku řízení.
- Ovládací prvky.
- Sloupek řízení.
Webový konfigurátor Unimog
Prohlédněte si Unimog ve 3D.
Sestavte si virtuálně svůj Unimog podle vlastních představ výběrem z široké nabídky možných variant výbavy a vozidla. Prohlédněte si kabinu řidiče v 360 stupních a přesvědčte se o výhodách koncepce Unimogu.
Bezpečnost
V terénu bezpečně a s jistotou.
Na ledu a sněhu, v poušti, ve vodě nebo na strmých svazích: Se svým Unimogem jste na cestách v maximálním bezpečí. Robustní svařovaný rám, celoocelová kabina řidiče, hloubka brodění 1,2 m a koncepce roury hnacího hřídele chrání vás a vaše vozidlo. Ještě větší bezpečnost na téměř každém povrchu zajišťuje Offroad ABS. Nízké těžiště vozidla vám poskytne co nejbezpečnější stabilitu i v extrémních stoupáních.
Poradenství a služby
Mimořádná péče.
Naši servisní partneři každý den stanovují měřítka v oblasti kvality, nákladů a životního prostředí. V případě opravy je vám k dispozici Mercedes-Benz Trucks Service s originálními díly. S atraktivními balíčky záruky můžete své nákladní vozidlo pojistit a zabránit tak nepředvídatelným ekonomickým rizikům. Vyberte si balíček, který nejlépe vyhovuje vašim potřebám, a buďte připraveni na cestu. Udržujte svůj vůz v provozu díky záručním balíčkům, které lze přidat při koupi nového vozidla.
Custom Tailored Trucks
Váš nákladní vůz na míru
Pokud má být váš nákladní vůz tak jedinečný jako vy, pak jsou tu pro vás závody Mercedes-Benz Trucks Wörth a Molsheim. Zde profesionálové realizují vaše speciální požadavky, které přesahují sériovou výrobu. Záruku výrobce získáte i na tato vozidla na míru a můžete profitovat z celosvětového servisu Mercedes-Benz Trucks Service.
Spolupráce s výrobci nástaveb
Mercedes-Benz Trucks již desítky let úzce spolupracuje s mezinárodními a certifikovanými výrobci nesených zařízení a nástaveb. Zkušenosti a odborné znalosti partnerů se přitom promítají do systémových řešení, která jsou přesně přizpůsobena vašim potřebám.
Úzká spolupráce je primárně zaměřena na vaši bezpečnost. Nejde přitom jen o nová řešení nesených zařízení a nástaveb, ale také o základní vlastnosti vozidla. Nejlepšího výsledku pro vás dosáhneme, když všichni budeme vzájemně spolupracovat.
Technické údaje
Správná volba.
Vhodný eTruck pro vaše úkoly.
Zjistěte více o technických parametrech Unimogu do nejtěžšího terénu.
Technické údaje
Specifikace
Rozměry a hmotnost.
U 4023 | U 4023 dvojkabina | U 5023 | U 5023 dvojkabina |
Rozvor (mm) | Rozvor (mm) | Rozvor (mm) | Rozvor (mm) |
3 850 | 3 850 | 3 850 | 3 850 |
Výška vozidla (mm) | Výška vozidla (mm) | Výška vozidla (mm) | Výška vozidla (mm) |
2 797 | 2 797 | 2 873 | 2 873 |
Šířka vozidla (mm) | Šířka vozidla (mm) | Šířka vozidla (mm) | Šířka vozidla (mm) |
2 480 | 2 480 | 2 480 | 2 480 |
Délka vozidla (mm) | Délka vozidla (mm) | Délka vozidla (mm) | Délka vozidla (mm) |
6 000 | 6 000 | 6 000 | 6 000 |
Prostor pro nástavbu (mm) | Prostor pro nástavbu (mm) | Prostor pro nástavbu (mm) | Prostor pro nástavbu (mm) |
4 100 x 2 280 x 1 400 | 3 100 x 2 280 x 1 400 | 4 100 x 2 280 x 1 400 | 3 100 x 2 280 x 1 400 |
U 4023 | U 4023 dvojkabina | U 5023 | U 5023 dvojkabina |
Příp. max. celková hmotnost (s příslušnou příplatkovou výbavou) (t) | Příp. max. celková hmotnost (s příslušnou příplatkovou výbavou) (t) | Příp. max. celková hmotnost (s příslušnou příplatkovou výbavou) (t) | Příp. max. celková hmotnost (s příslušnou příplatkovou výbavou) (t) |
7,5/8,0**/10,3 | 7,5/8,0**/10,3 | 12,5/13,0**/14,5 | 12,5/13,0**/14,5 |
Přípustná zatížení náprav: Max. zatížení přední nápravy (t) | Přípustná zatížení náprav: Max. zatížení přední nápravy (t) | Přípustná zatížení náprav: Max. zatížení přední nápravy (t) | Přípustná zatížení náprav: Max. zatížení přední nápravy (t) |
4,1/4,1**/4,6 | 4,1/4,1**/4,6 | 5,5/5,7**/6,4 | 5,5/5,7**/6,4 |
Přípustná zatížení náprav: Max. zatížení zadní nápravy (t) | Přípustná zatížení náprav: Max. zatížení zadní nápravy (t) | Přípustná zatížení náprav: Max. zatížení zadní nápravy (t) | Přípustná zatížení náprav: Max. zatížení zadní nápravy (t) |
4,6/4,6**/6,0 | 4,6/4,6**/6,0 | 7,1/7,9**/8,8 | 7,1/7,9**/8,8 |
* Údaje v závislosti na naložení a obutí
** Série:
Rychlosti jízdy.
U 4023 | U 4023 | U 5023 | U 5023 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Základní převodový stupeň 1 | Základní převodový stupeň 1 | Základní převodový stupeň 1 | Základní převodový stupeň 1 |
6,6 | 4,4 | 6,9 | 4,5 |
Základní převodový stupeň 2 | Základní převodový stupeň 2 | Základní převodový stupeň 2 | Základní převodový stupeň 2 |
9,6 | 6,3 | 9,9 | 6,5 |
Základní převodový stupeň 3 | Základní převodový stupeň 3 | Základní převodový stupeň 3 | Základní převodový stupeň 3 |
14,5 | 9,5 | 15,0 | 9,9 |
Základní převodový stupeň 4 | Základní převodový stupeň 4 | Základní převodový stupeň 4 | Základní převodový stupeň 4 |
19,7 | 13,0 | 20,4 | 13,4 |
Základní převodový stupeň 5 | Základní převodový stupeň 5 | Základní převodový stupeň 5 | Základní převodový stupeň 5 |
29,0 | 19,1 | 30,1 | 19,8 |
Základní převodový stupeň 6 | Základní převodový stupeň 6 | Základní převodový stupeň 6 | Základní převodový stupeň 6 |
41,9 | 27,5 | 43,4 | 28,5 |
Základní převodový stupeň 7 | Základní převodový stupeň 7 | Základní převodový stupeň 7 | Základní převodový stupeň 7 |
63,5 | 41,7 | 65,8 | 43,2 |
Základní převodový stupeň 8 | Základní převodový stupeň 8 | Základní převodový stupeň 8 | Základní převodový stupeň 8 |
86,4 | 56,7 | 89,6 | 58,8 |
U 4023 | U 4023 | U 5023 | U 5023 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Terénní převodový stupeň 1 | Terénní převodový stupeň 1 | Terénní převodový stupeň 1 | Terénní převodový stupeň 1 |
2,1 | 1,4 | 2,2 | 1,4 |
Terénní převodový stupeň 2 | Terénní převodový stupeň 2 | Terénní převodový stupeň 2 | Terénní převodový stupeň 2 |
3,0 | 2,0 | 3,1 | 2,0 |
Terénní převodový stupeň 3 | Terénní převodový stupeň 3 | Terénní převodový stupeň 3 | Terénní převodový stupeň 3 |
4,6 | 3,0 | 4,7 | 3,1 |
Terénní převodový stupeň 4 | Terénní převodový stupeň 4 | Terénní převodový stupeň 4 | Terénní převodový stupeň 4 |
6,2 | 4,1 | 6,4 | 4,2 |
Terénní převodový stupeň 5 | Terénní převodový stupeň 5 | Terénní převodový stupeň 5 | Terénní převodový stupeň 5 |
9,1 | 6,0 | 9,4 | 6,2 |
Terénní převodový stupeň 6 | Terénní převodový stupeň 6 | Terénní převodový stupeň 6 | Terénní převodový stupeň 6 |
13,1 | 8,6 | 13,6 | 8,9 |
Terénní převodový stupeň 7 | Terénní převodový stupeň 7 | Terénní převodový stupeň 7 | Terénní převodový stupeň 7 |
19,9 | 13,1 | 20,6 | 13,6 |
Terénní převodový stupeň 8 | Terénní převodový stupeň 8 | Terénní převodový stupeň 8 | Terénní převodový stupeň 8 |
27,1 | 17,8 | 28,1 | 18,4 |
* Hodnoty u sériového obutí v km/h. Rychlosti jízdy se mohou u jiného obutí lišit.
Mohlo by tě také zajímat:
Všechny konstrukční řady
Pro dlouhou životnost nákladního vozidla
Trucks you can trust
Na vyobrazeních a v textech mohou být uvedeny také příplatkové výbavy a příslušenství, které nejsou součástí standardní dodávky. Poskytnutá vyobrazení jsou jen příklady a neodráží skutečný stav originálních vozidel. Vzhled originálních vozidel se od těchto vyobrazení může lišit. Změny vyhrazeny. Vyobrazení a texty mohou obsahovat také typy, služby pro zákazníky, služby a výrobky, které nejsou v jednotlivých zemích nabízeny.