Nosič nářadí Unimog
Otevřený jakýmkoli výzvám
S nosičem nářadí Unimog získáš jedinečné vozidlo, které ti umožní flexibilně využívat různá zařízení a nástavby. Můžeš je nejen snadno a rychle vyměnit podle svých potřeb, ale na cestách je můžeš bezpečně a efektivně využívat po celý rok – ať už v horku, za sněhu nebo v dešti.
Highlighty
Jeden systém. Spolu s vozidlem.
S vozem Unimog získáš nejen vozidlo, ale také výkonný systém. Díky tomu můžeš profesionálně používat různá zařízení a nástavby ve svém oboru 365 dní v roce. Přesně k tomu byl před více než 75 lety navržen tehdejší takzvaný univerzální motorový přístroj a od té doby byl důsledně zdokonalován. Přitom profituješ z desítek let partnerství s kvalifikovanými výrobci zařízení a nástaveb, kteří využívají své speciální know-how k tomu, aby Unimog efektivně splňoval veškeré praktické požadavky.
- 4 normovaná rozhraní pro nástavby
- Hospodárnost
- Připraven k provozu 365 dní v roce
- Od poloměru otáčení 12,6 m
U nosiče nářadí Unimog můžeš montovat nebo vybavovat nástavby tak flexibilně a rychle, protože ti nabízí až 4 montážní prostory a řadu normovaných mechanických, hydraulických a elektrických rozhraní.
Nosič nářadí Unimog umožňuje efektivní využití paliva na cestách, a protože má tak všestranné použití, dosáhneš vysokého vytížení. Díky dlouhým intervalům údržby přibližně 1 400 provozních hodin zůstanou vaše náklady nízké.1
Nosič nářadí Unimog přináší tolik možností použití, že s ním můžeš jezdit a využívat jej každý den v roce.
S řízením všech kol umožňuje nosič nářadí Unimog manévrování ve stísněných prostorách.
Kompaktní provedení
Krátké a obratné.
Kompaktní, kompaktnější, nejkompaktnější: Různé modely Unimog nabízejí velmi dobré podmínky pro tvé potřeby. Krátká přední část, nízká celková výška a malá šířka umožní vysokou produktivitu ve všech oblastech. Pokud například musíš projet úzkými uličkami nebo manévrovat v úzkém prostoru, můžeš rozvinout sílu nosiče nářadí Unimog díky jeho rozměrům a malému poloměru otáčení od 12,6 m a rozvoru kol 2 800 mm u základního modelu skoro v každém úhlu.
Kompaktní provedení
Řízení všech kol
Otáčení všech kol.
S příplatkovým řízením všech kol zvládneš i úzké zatáčky snadno a téměř bez couvání. V porovnání se standardním řízením tak zmenšíš poloměr otáčení o dalších 20 procent. Pokud musíš hodně manévrovat nebo například frézovat sníh, usnadní ti práci takzvaný krabí chod, při kterém můžeš kola diagonálně vyrovnat stejným směrem. Chceš-li manévrovat při zařazené zpátečce, jednoduše přepni na řízení zadní nápravy a budeš moci s vozidlem manévrovat ještě lépe.
Technologie vozidla
Inovativní systém, efektivní technologie.
Tvůj Unimog tě při práci podporuje celou řadou inovací. Díky synergetickému pohonu EasyDrive nebo hydropneumatickému odpružení zadní nápravy je Unimog efektivní, komfortní a bezpečný.
Technologie vozidla
2 jízdní programy usnadňují řidiči práci: V automatickém režimu „A“ přebírá jízdní program – v závislosti na stavu zatížení, poloze pedálu akcelerace, provozu motoru, stoupání/klesání a motorové brzdě – kompletní řazení a ovládání spojky. V případě potřeby může řidič pomocí multifunkční páčky spustit manuální změnu převodového stupně.
Plnou kontrolu zajišťuje jízdní program „M“ (manuální). Volba převodového stupně se přitom provádí rovněž pomocí multifunkční páčky. Řidič určuje převodový stupeň, spojka se aktivuje automaticky.
Volitelně je k dispozici AutomaticShift (EAS) s ovládáním 2 pedály (pedál akcelerace/brzda). Zdokonalená koordinace řazení vede k výrazně kratším přerušením řazení a menšímu opotřebení spojky. Řidiči to usnadňuje práci především při použití vozidla s intenzivním řazením, aby se mohl lépe soustředit na své nasazení a provoz.
- Moderní, silné 4válcové a 6válcové motory s výkonem 140 až 260 kW (190 až 354 k)
- Točivý moment až 1 380 Nm
- Splňuje emisní normu Euro VI
Stálý pohon všech kol nosiče nářadí Unimog pohání tvůj každodenní život. Až 3 uzávěrky diferenciálu a řízená portálová náprava zajišťují přilnavost a kontrolu nad vozovkou a navíc vysokou světlou výšku.
Nezáleží na tom, jestli jedeš po silnici, v písku nebo po nerovném terénu, tlak vzduchu v pneumatikách můžeš vždy upravit podle příslušného podkladu. Pomocí jednoho ze tří předem parametrizovaných režimů „silnice“, „písek“ a „nerovný povrch“ si intuitivně zvolíš správné nastavení. Ze systému TireControl plus profituje i přírodní prostředí: Pokud jedeš v terénu se sníženým tlakem vzduchu v pneumatikách, zlepšuje se trakce a zároveň se šetří půda.
Výška rámu Vašeho Unimogu je díky hydropneumatickému odpružení zadní nápravy udržována ve stejné poloze pomocí snímačů dráhy. Systém odpružení funguje ve spojení s hydraulickými komponenty. Plyn se přitom stlačuje nebo uvolňuje změnou objemu oleje, čímž vzniká efekt odpružení. Ve spojení s hydraulickými válci, pružinovými válci, hydraulickými ventily, snímačem a regulační jednotkou plní odpružení vozidla různé funkce.
EasyDrive – inovativní pohon pojezdu
Chceš se svým Unimogem dostat vpřed a zároveň efektivně využívat svá pracovní zařízení? S tím ti pomůže synergický pohon EasyDrive. Spojuje výhody úsporné manuální převodovky s plynulým hydrostatickým pohonem vozidla. Při změně místa použití nebo manévrování můžeš spontánně přepínat mezi plynulým a mechanickým pohonem. To vše ti přináší vysokou efektivitu a další usnadnění práce, protože se tak můžeš ještě lépe soustředit na práci.
V režimu Work můžeš zvolit rychlost jízdy a pracovní otáčky nezávisle na otáčkách motoru. Otáčky motoru přitom zůstávají konstantní. To může být užitečné, pokud chceš nastavit rychlost jízdy a pracovní otáčky samostatně, například když pracuješ se sněhovou frézou.
Pomocí hydrostatického pohonu vozidla můžeš plynule jet rychlostí od 0 do 50 km/h sešlápnutím pedálu akcelerace. Rychlost jízdy je úměrná otáčkám motoru.
Efektivní hnací ústrojí
V Unimogu převádí plně synchronizovaná elektropneumatická manuální převodovka s 8 převodovými stupni pro jízdu vpřed a 6 převodovými stupni pro jízdu vzad výkon motoru na pohon. Za příplatek jej lze rozšířit o 8, resp. 16 převodových stupňů. Charakteristický je velmi tichý chod, dlouhá životnost a vysoká účinnost. A synchronizovaná reverzní skupina změny směru Electronic Quick Reverse usnadňuje rychlou změnu směru, například při vyklízení nebo manévrování, která je k dispozici za příplatek s přepínačem směru jízdy vpřed a vzad, který je integrován do multifunkčního joysticku.
1 Všichni výrobci uvedení na partnerském portálu Unimog splňují standardy kvality Mercedes‑Benz v oblasti techniky, kvality, servisu a prodeje. Mají proto certifikaci „UnimogPartner by Mercedes‑Benz“ nebo „Mercedes‑Benz Unimog ExpertPartner“. Uživatelé Unimogu se tak mohou spolehnout na to, že přes nový portál obdrží optimální kombinace vozidla a zařízení.
Pohon zařízení
Vždy připraven.
Mechanické, hydraulické a elektrické pohony a rozhraní ti kdykoli otevírají četné možnosti použití různých zařízení a nástaveb. Mercedes‑Benz Trucks spolupracuje již desítky let s mezinárodními výrobci zařízení a nástaveb. Bezproblémové upevnění nástaveb a výměna zařízení je možné díky standardizovaným připojovacím bodům.
Pohon zařízení
Mechanický pohon zařízení: osvědčená špičková síla
plnou parou vpřed: Pro mnoho úkolů ti mechanický pohon zařízení při nasazení s vysokými nároky na výkon zajistí odpovídající výsledek. Ať už pomocí předního vývodového hřídele s trvalým výkonem 160 kW nebo s vedlejším pohonem motoru a vedlejším pohonem převodovky, které jsou dostupné za příplatek: Máš několik možností, jak získat mechanickou podporu pro Unimog ve formě příplatkové výbavy.
Elektrické rozhraní: Plug and Work.
Se 4 standardizovanými zásuvnými přípojkami v kabině řidiče a venku si ušetříš kabeláž a přesto můžeš ovládat elektrická zařízení nebo pohánět nástavby. Elektrický proud získáš z třífázového alternátoru s 28 V/150 A na palubě. Prostřednictvím parametrizovatelné palubní elektroniky můžeš velmi snadno provádět důležitá nastavení, jako je omezení otáček motoru pro ochranu mechanicky poháněných zařízení, blokování rozjezdu při vysunutých opěrných nohách nebo omezení rychlosti.
4komorová pracovní hydraulika
4komorová pracovní hydraulika nosiče nářadí se skládá až ze 2 okruhů. V kombinované výbavě okruhu I a II (32 plus 55 l/min) můžeš mobilizovat 35 kW s tlakem až 240 barů. Dalším výrazným prvkem je hydraulický systém Load Sensing. S průtokem oleje až 110 l/min a tlakem 240 barů se tlak čerpadla, resp. objemový průtok neustále přizpůsobuje tvým potřebám, a je proto mimořádně výkonný a úsporný.
Plně proporcionální pracovní hydraulikou lze naplnit i větší sklápěcí válce přívěsu až 30 l oleje. Okruh I řídí až 8 nastavovacích pohybů zařízení se systémovým tlakem 210 barů (32 l/min) přes 4 dvojčinné ventily nebo pohání hydraulické motory ve spodním výkonovém rozsahu.
Výkonová hydraulika VarioPower®
2 okruhy, oba s průtokem hydraulického oleje 125 l za minutu a tlakem 280 barů: s výkonovou hydraulikou Unimogu se nemusíš vyhýbat žádné těžké práci. Ať už provádíš několik pracovních úkonů najednou nebo úkol vyžaduje velký výkon – výkonová hydraulika VarioPower® umožňuje ještě více. Je to proto, že oba otevřené okruhy III a IV disponují stejným vysokým výkonem s průtokem 125 l hydraulického oleje, systémovým tlakem 280 barů a maximálním výkonem 58 kW.
Výkonová hydraulika tak nahrazuje čerpadla, připojitelná na vývodový hřídel nebo vznětové nástavbové motory. VarioPower® přitom ovládáš zcela jednoduše tlačítky na multifunkčním volantu. Na sdruženém přístroji se zobrazí nastavení. Výkonová hydraulika je namontována ve vloženém rámu valníku, takže ji můžeš vyjmout z valníkového rámu – například pro zvýšení užitečného zatížení při zimní údržbě.
Komfort a design
Ergonomie
Nastoupit, uvelebit se a vyrazit: Díky funkcím, jako je jedinečné střídavé řízení VarioPilot®, moderní koncepce ovládání UNI-TOUCH® a pohodlná poloha sedadla, nabízí Unimog intuitivní ovládání a zvýšenou bezpečnost při každém použití.
Komfort a design
Ergonomie
Promyšlená koncepce ovládání.
Unimog vám nabízí pracovní prostředí, které splňuje vaše každodenní požadavky. Kokpit vám usnadní práci díky své promyšlené koncepci ovládání. Díky ergonomickému uspořádání ovládacích prvků máš vše na dosah. Své úkoly tak můžeš provádět v klidu a pohodlí.
Funkční interiér.
Z kabiny řidiče máš při práci přehled. Nejen proto, že je Unimog kompaktní, ale také proto, že jeho interiér je přehledný a funkční. Pokud se v kabině řidiče s již tak nízkými vibracemi rozhodneš pro vzduchem odpružené sedadlo řidiče, snížíš příznaky únavy při práci.
Na velkém a světlém displeji sdruženého přístroje máš přehled o všech důležitých informacích, jako je hladina oleje, tlak vzduchu nebo nastavení hydraulického systému.
Vše na dosah: Ovládací páky umístěné na sloupku řízení ovládají funkce jako řazení, motorovou brzdu a EasyDrive.
Nastavitelný multifunkční volant velmi dobře padne do ruky a umožňuje rychlý přístup k displeji sdruženého přístroje, tempomatu a hands-free.
V Unimogu můžeš nastavit výšku a sklon sloupku řízení. Takto najdeš vhodnou polohu sedadla.
Změna umístění volantu VarioPilot®
Chtěl bys Unimog používat při práci, kterou zajišťuješ sám raději jako vozidlo s pravostranným řízením, ale při jízdě po silnici jej pro lepší přehled chceš používat jako vozidlo s levostranným řízením? Pak máš možnost pomocí střídavého řízení VarioPilot® během méně než 30 sekund provést změnu umístění volantu a přizpůsobit kompletní přístrojovou desku včetně pedálů jiné poloze sedadla.
Speciální dveře pro speciální úkoly.
Pokud provádíš sečení nebo péči o příkopy ve dvou, plně prosklené dveře pro sečení a otočné sedadlo za příplatek pomáhají obsluze zachovat si dobrý výhled na pracovní plochu.
Komfortní řízení
Maximálně ti usnadní práci: Servořízení zajišťuje, že si šetříš síly při řízení – i když máš vpředu namontované nástroje nebo jezdíš s velkoobjemovými pneumatikami. Díky tomu bude jízda pohodlnější a ergonomičtější.
Produktový design Unimogu
Prohlédni si Unimog ve 3D.
Sestav si virtuálně svůj Unimog podle vlastních představ výběrem z široké nabídky možných variant výbavy a vozidel. Panoramatický pohled na kabinu řidiče ze 360 stupňů tě přesvědčí o výhodách koncepce Unimogu.
Bezpečnost
Bezpečnost pro tebe i ostatní.
Kompaktnost a přehlednost nosiče nářadí Unimog umožňuje nejen snadné manévrování při jízdě: poskytnou ti lepší přehled o silnici a pracovním prostoru, takže budeš na cestách bezpečnější. Ať už díky rozdělení zatížení náprav, směrové stabilitě, kabině s výhledem do všech stran nebo aktivním a pasivním systémům: Unimog velmi dobře chrání nejen tebe, ale i ostatní účastníky silničního provozu.
Bezpečnost
Kamerový systém s monitorem
Lepší přehled při jízdě a při připojování zařízení ti nabízí volitelný kamerový systém skládající se z přední, zadní a volně polohovatelné přídavné kamery pro nesené zařízení. Prostřednictvím monitoru ve vnitřním prostoru vozidla máš vždy přehled o bezprostředním okolí vozidla a o přední desce nástavby.
Vyvážený poměr zatížení náprav oceníš zejména při jízdě v zatáčkách na kluzké vozovce.
V Unimogu máš zesílený spodek vozidla pod kabinou řidiče a trubkový rám: kabina řidiče Unimogu splňuje normu ECE-R29/3 pro pevnost kabiny řidiče.
Bez kompromisů v oblasti bezpečnosti
S četnými asistenčními systémy, jako je systém kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách1, Front Guard Assist1, zpětná kamera pro couvání1 nebo asistent sledování bdělosti1 jsi připraven na nebezpečné situace.
1 Asistenční systémy mohou sloužit řidičům pouze jako podpora. Odpovědnost za bezpečné řízení vozidla nese i nadále v plném rozsahu řidič.
Poradenství a služby
Mimořádná péče.
Naši servisní partneři každý den stanovují měřítka v oblasti kvality, nákladů a životního prostředí. V případě opravy je ti k dispozici Mercedes‑Benz Trucks Service s originálními díly. S atraktivními balíčky záruky můžeš své nákladní vozidlo pojistit a zabránit tak nepředvídatelným ekonomickým rizikům. Vyber si balíček, který nejlépe vyhovuje tvým potřebám, a buď připraven na cestu. Udržuj svůj vůz v provozu díky záručním balíčkům, které lze přidat při koupi nového vozidla.
Custom Tailored Trucks
Tvůj nákladní vůz na míru
Pokud má být tvůj nákladní vůz tak jedinečný jako ty, pak jsou ti k dispozici závody Mercedes‑Benz Trucks ve Wörthu a Molsheimu. Profesionálové zrealizují tvé speciální požadavky, které přesahují možnosti sériové výroby. Záruku výrobce poskytujeme i na tato vozidla na míru a ty můžeš využívat servisních služeb Mercedes‑Benz Trucks Service, dostupných po celém světě.
Spolupráce s výrobci nástaveb
Mercedes‑Benz Trucks již desítky let úzce spolupracuje s mezinárodními a certifikovanými výrobci nesených zařízení a nástaveb. Zkušenosti a odborné znalosti partnerů se přitom promítají do systémových řešení, která jsou přesně přizpůsobena vašim potřebám.
Úzká spolupráce je primárně zaměřena na vaši bezpečnost. Nejde přitom jen o nová řešení nesených zařízení a nástaveb, ale také o základní vlastnosti vozidla. Nejlepšího výsledku dosáhneme, když spolu budeme všichni spolupracovat.2
Technické údaje
Správná volba.
Vhodný eTruck pro vaše úkoly. Zjisti si více o technických parametrech nosiče nářadí Unimog.
Technické údaje
Specifikace
Rozměry, hmotnosti a pneumatiky.
U 219 | U 319 | U 323* | U 327* |
Rozvor (mm)** | Rozvor (mm)** | Rozvor (mm)** | Rozvor (mm)** |
2 800 | 3 000 | 3 000/3 150/3 600 | 3 150/3 600 |
Výška vozidla (mm) | Výška vozidla (mm) | Výška vozidla (mm) | Výška vozidla (mm) |
2 880 | 2 870 | 2 925 | 2 925 |
Šířka vozidla (mm) | Šířka vozidla (mm) | Šířka vozidla (mm) | Šířka vozidla (mm) |
2 200 | 2 200 | 2 200 | 2 200 |
Délka vozidla (mm) | Délka vozidla (mm) | Délka vozidla (mm) | Délka vozidla (mm) |
4 800 | 4 980 | 4 980/5 130/5 575 | 5 130/5 575 |
Rozměr přední části karoserie od středu nápravy (mm) | Rozměr přední části karoserie od středu nápravy (mm) | Rozměr přední části karoserie od středu nápravy (mm) | Rozměr přední části karoserie od středu nápravy (mm) |
1 065 | 1 065 | 1 060 | 1 060 |
U 423 | U 427 | U 430 | U 435 |
Rozvor (mm)** | Rozvor (mm)** | Rozvor (mm)** | Rozvor (mm)** |
3 000/3 150/3 600 | 3 150/3 600 | 3 150/3 600 | 3 150/3 600 |
Výška vozidla (mm) | Výška vozidla (mm) | Výška vozidla (mm) | Výška vozidla (mm) |
2 925 | 2 925 | 2 925 | 2 925 |
Šířka vozidla (mm) | Šířka vozidla (mm) | Šířka vozidla (mm) | Šířka vozidla (mm) |
2 200 | 2 200 | 2 200 | 2 200 |
Délka vozidla (mm) | Délka vozidla (mm) | Délka vozidla (mm) | Délka vozidla (mm) |
4 980/5 130/5 575 | 5 130/5 575 | 5 130/5 575 | 5 130/5 575 |
Rozměr přední části karoserie od středu nápravy (mm) | Rozměr přední části karoserie od středu nápravy (mm) | Rozměr přední části karoserie od středu nápravy (mm) | Rozměr přední části karoserie od středu nápravy (mm) |
1 060 | 1 060 | 1 060 | 1 060 |
U 527 | U 530 | U 535 | |
Rozvor (mm)** | Rozvor (mm)** | Rozvor (mm)** | |
3 350/3 900 | 3 350/3 900 | 3 350/3 900 | |
Výška vozidla (mm) | Výška vozidla (mm) | Výška vozidla (mm) | |
2 920 | 2 920 | 2 920 | |
Šířka vozidla (mm) | Šířka vozidla (mm) | Šířka vozidla (mm) | |
2 300 | 2 300 | 2 300 | |
Délka vozidla (mm) | Délka vozidla (mm) | Délka vozidla (mm) | |
5 327/6 246 | 5 327/6 246 | 5 327/6 246 | |
Rozměr přední části karoserie od středu nápravy (mm) | Rozměr přední části karoserie od středu nápravy (mm) | Rozměr přední části karoserie od středu nápravy (mm) | |
1 060 | 1 060 | 1 060 |
U 219 | U 319 | U 323* | U 327* |
Max. příp. Celková hmotnost (t)*** | Max. příp. Celková hmotnost (t)*** | Max. příp. Celková hmotnost (t)*** | Max. příp. Celková hmotnost (t)*** |
10,0 | 11,0 | 13,8/14,0 | 14,0 |
Max. zatížení přední nápravy (t) | Max. zatížení přední nápravy (t) | Max. zatížení přední nápravy (t) | Max. zatížení přední nápravy (t) |
5,2 | 5,5 | 6,9/7,0 | 7,0 |
Max. zatížení zadní nápravy (t) | Max. zatížení zadní nápravy (t) | Max. zatížení zadní nápravy (t) | Max. zatížení zadní nápravy (t) |
5,5 | 6,0 | 7,8/8,0 | 8,0 |
U 423 | U 427 | U 430 | U 435 |
Max. příp. Celková hmotnost (t)*** | Max. příp. Celková hmotnost (t)*** | Max. příp. Celková hmotnost (t)*** | Max. příp. Celková hmotnost (t)*** |
13,8/14,0 | 14,0 | 14,0 | 14,0 |
Max. zatížení přední nápravy (t) | Max. zatížení přední nápravy (t) | Max. zatížení přední nápravy (t) | Max. zatížení přední nápravy (t) |
6,9/7,0 | 7,0 | 7,0 | 7,0 |
Max. zatížení zadní nápravy (t) | Max. zatížení zadní nápravy (t) | Max. zatížení zadní nápravy (t) | Max. zatížení zadní nápravy (t) |
7,8/8,0 | 8,0 | 8,0 | 8,0 |
U 527 | U 530 | U 535 | |
Max. příp. Celková hmotnost (t)*** | Max. příp. Celková hmotnost (t)*** | Max. příp. Celková hmotnost (t)*** | |
16,5 | 16,5 | 16,5 | |
Max. zatížení přední nápravy (t) | Max. zatížení přední nápravy (t) | Max. zatížení přední nápravy (t) | |
7,5 | 7,5 | 7,5 | |
Max. zatížení zadní nápravy (t) | Max. zatížení zadní nápravy (t) | Max. zatížení zadní nápravy (t) | |
9,5 | 9,5 | 9,5 |
U 219 | U 319 | U 323/U 327* | U 423 – U 435 | U 527 – U 535 |
Sériové obutí (pneumatika/ráfek) | Sériové obutí (pneumatika/ráfek) | Sériové obutí (pneumatika/ráfek) | Sériové obutí (pneumatika/ráfek) | Sériové obutí (pneumatika/ráfek) |
295/60 R22,5 | 315/80 R22,5 | 315/80 R22,5 | 315/80 R22,5 | 385/65 R22,5 |
Nejmenší obutí (pneumatika/ráfek) | Nejmenší obutí (pneumatika/ráfek) | Nejmenší obutí (pneumatika/ráfek) | Nejmenší obutí (pneumatika/ráfek) | Nejmenší obutí (pneumatika/ráfek) |
295/60 R22,5 | 295/60 R22,5 | 315/80 R22,5 | 315/80 R22,5 | 365/85 R20 |
Největší obutí (pneumatika/ráfek) | Největší obutí (pneumatika/ráfek) | Největší obutí (pneumatika/ráfek) | Největší obutí (pneumatika/ráfek) | Největší obutí (pneumatika/ráfek) |
425/75 R20 | 425/75 R20 | 445/70 R24 | 445/70 R24 | 495/70 R24 |
* Speciální model.
** Další rozvory náprav na objednávku.
*** S příslušnou příplatkovou výbavou.
Rychlosti jízdy.
U 219 | U 219 | U 319 | U 319 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Základní převodový stupeň 1 | Základní převodový stupeň 1 | Základní převodový stupeň 1 | Základní převodový stupeň 1 |
5,9 | 3,9 | 7,1 | 4,7 |
Základní převodový stupeň 2 | Základní převodový stupeň 2 | Základní převodový stupeň 2 | Základní převodový stupeň 2 |
8,6 | 5,6 | 10,2 | 6,7 |
Základní převodový stupeň 3 | Základní převodový stupeň 3 | Základní převodový stupeň 3 | Základní převodový stupeň 3 |
13 | 8,5 | 15,5 | 10,2 |
Základní převodový stupeň 4 | Základní převodový stupeň 4 | Základní převodový stupeň 4 | Základní převodový stupeň 4 |
17,7 | 11,6 | 21,1 | 13,8 |
Základní převodový stupeň 5 | Základní převodový stupeň 5 | Základní převodový stupeň 5 | Základní převodový stupeň 5 |
26 | 17,1 | 31,0 | 20,4 |
Základní převodový stupeň 6 | Základní převodový stupeň 6 | Základní převodový stupeň 6 | Základní převodový stupeň 6 |
37,5 | 24,6 | 44,7 | 29,4 |
Základní převodový stupeň 7 | Základní převodový stupeň 7 | Základní převodový stupeň 7 | Základní převodový stupeň 7 |
56,8 | – | 67,8 | – |
Základní převodový stupeň 8 | Základní převodový stupeň 8 | Základní převodový stupeň 8 | Základní převodový stupeň 8 |
77,3 | – | 92,1* | – |
U 323/U 327, U 423 – U 430 | U 323/U 327, U 423 – U 430 | U 435 | U 435 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Základní převodový stupeň 1 | Základní převodový stupeň 1 | Základní převodový stupeň 1 | Základní převodový stupeň 1 |
7,2 | 4,8 | 7,2 | 4,7 |
Základní převodový stupeň 2 | Základní převodový stupeň 2 | Základní převodový stupeň 2 | Základní převodový stupeň 2 |
10,5 | 6,9 | 10,4 | 6,8 |
Základní převodový stupeň 3 | Základní převodový stupeň 3 | Základní převodový stupeň 3 | Základní převodový stupeň 3 |
15,9 | 10,4 | 15,8 | 10,4 |
Základní převodový stupeň 4 | Základní převodový stupeň 4 | Základní převodový stupeň 4 | Základní převodový stupeň 4 |
21,6 | 14,2 | 21,4 | 14,1 |
Základní převodový stupeň 5 | Základní převodový stupeň 5 | Základní převodový stupeň 5 | Základní převodový stupeň 5 |
31,7 | 20,8 | 31,7 | 20,8 |
Základní převodový stupeň 6 | Základní převodový stupeň 6 | Základní převodový stupeň 6 | Základní převodový stupeň 6 |
45,7 | 30,0 | 45,7 | 30 |
Základní převodový stupeň 7 | Základní převodový stupeň 7 | Základní převodový stupeň 7 | Základní převodový stupeň 7 |
69,4 | 45,6** | 69,4 | 45,6** |
Základní převodový stupeň 8 | Základní převodový stupeň 8 | Základní převodový stupeň 8 | Základní převodový stupeň 8 |
94,3* | 61,9** | 94,3* | 61,9** |
U 527 – U 530 | U 527 – U 530 | U 535 | U 535 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Základní převodový stupeň 1 | Základní převodový stupeň 1 | Základní převodový stupeň 1 | Základní převodový stupeň 1 |
7,1 | 4,6 | 7,0 | 4,6 |
Základní převodový stupeň 2 | Základní převodový stupeň 2 | Základní převodový stupeň 2 | Základní převodový stupeň 2 |
10,2 | 6,7 | 10,1 | 6,7 |
Základní převodový stupeň 3 | Základní převodový stupeň 3 | Základní převodový stupeň 3 | Základní převodový stupeň 3 |
15,4 | 10,1 | 15,4 | 10,1 |
Základní převodový stupeň 4 | Základní převodový stupeň 4 | Základní převodový stupeň 4 | Základní převodový stupeň 4 |
21,0 | 13,8 | 20,9 | 13,7 |
Základní převodový stupeň 5 | Základní převodový stupeň 5 | Základní převodový stupeň 5 | Základní převodový stupeň 5 |
30,9 | 20,3 | 30,9 | 20,3 |
Základní převodový stupeň 6 | Základní převodový stupeň 6 | Základní převodový stupeň 6 | Základní převodový stupeň 6 |
44,6 | 29,3 | 44,6 | 29,3 |
Základní převodový stupeň 7 | Základní převodový stupeň 7 | Základní převodový stupeň 7 | Základní převodový stupeň 7 |
67,6 | – | 67,6 | – |
Základní převodový stupeň 8 | Základní převodový stupeň 8 | Základní převodový stupeň 8 | Základní převodový stupeň 8 |
91,9* | – | 91,9* | – |
U 219 | U 219 | U 319 | U 319 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Pracovní převodový stupeň (SA) 1 | Pracovní převodový stupeň (SA) 1 | Pracovní převodový stupeň (SA) 1 | Pracovní převodový stupeň (SA) 1 |
1,03 | 0,68 | 1,23 | 0,81 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 2 | Pracovní převodový stupeň (SA) 2 | Pracovní převodový stupeň (SA) 2 | Pracovní převodový stupeň (SA) 2 |
1,49 | 0,98 | 1,77 | 1,17 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 3 | Pracovní převodový stupeň (SA) 3 | Pracovní převodový stupeň (SA) 3 | Pracovní převodový stupeň (SA) 3 |
2,26 | 1,48 | 2,69 | 1,77 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 4 | Pracovní převodový stupeň (SA) 4 | Pracovní převodový stupeň (SA) 4 | Pracovní převodový stupeň (SA) 4 |
3,07 | 2,02 | 3,66 | 2,4 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 5 | Pracovní převodový stupeň (SA) 5 | Pracovní převodový stupeň (SA) 5 | Pracovní převodový stupeň (SA) 5 |
4,51 | 2,69 | 5,38 | 3,54 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 6 | Pracovní převodový stupeň (SA) 6 | Pracovní převodový stupeň (SA) 6 | Pracovní převodový stupeň (SA) 6 |
6,51 | 4,28 | 7,76 | 5,1 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 7 | Pracovní převodový stupeň (SA) 7 | Pracovní převodový stupeň (SA) 7 | Pracovní převodový stupeň (SA) 7 |
9,87 | 6,49 | 11,7 | 7,73 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 8 | Pracovní převodový stupeň (SA) 8 | Pracovní převodový stupeň (SA) 8 | Pracovní převodový stupeň (SA) 8 |
13,4 | 8,82 | 16,0 | 10,5 |
U 323/U 327, U 423 – U 430 | U 323/U 327, U 423 – U 430 | U 435 | U 435 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Pracovní převodový stupeň (SA) 1 | Pracovní převodový stupeň (SA) 1 | Pracovní převodový stupeň (SA) 1 | Pracovní převodový stupeň (SA) 1 |
1,26 | 0,83 | 1,25 | 0,82 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 2 | Pracovní převodový stupeň (SA) 2 | Pracovní převodový stupeň (SA) 2 | Pracovní převodový stupeň (SA) 2 |
1,82 | 1,19 | 1,81 | 1,19 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 3 | Pracovní převodový stupeň (SA) 3 | Pracovní převodový stupeň (SA) 3 | Pracovní převodový stupeň (SA) 3 |
2,75 | 1,81 | 2,74 | 1,80 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 4 | Pracovní převodový stupeň (SA) 4 | Pracovní převodový stupeň (SA) 4 | Pracovní převodový stupeň (SA) 4 |
3,74 | 2,46 | 3,72 | 2,45 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 5 | Pracovní převodový stupeň (SA) 5 | Pracovní převodový stupeň (SA) 5 | Pracovní převodový stupeň (SA) 5 |
5,51 | 3,62 | 5,51 | 3,62 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 6 | Pracovní převodový stupeň (SA) 6 | Pracovní převodový stupeň (SA) 6 | Pracovní převodový stupeň (SA) 6 |
7,95 | 5,22 | 7,95 | 5,22 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 7 | Pracovní převodový stupeň (SA) 7 | Pracovní převodový stupeň (SA) 7 | Pracovní převodový stupeň (SA) 7 |
12,0 | 7,92 | 12,05 | 7,92 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 8 | Pracovní převodový stupeň (SA) 8 | Pracovní převodový stupeň (SA) 8 | Pracovní převodový stupeň (SA) 8 |
16,3 | 10,7 | 16,38 | 10,76 |
U 527 – U 530 | U 527 – U 530 | U 535 | U 535 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Pracovní převodový stupeň (SA) 1 | Pracovní převodový stupeň (SA) 1 | Pracovní převodový stupeň (SA) 1 | Pracovní převodový stupeň (SA) 1 |
1,23 | 0,81 | 1,22 | 0,80 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 2 | Pracovní převodový stupeň (SA) 2 | Pracovní převodový stupeň (SA) 2 | Pracovní převodový stupeň (SA) 2 |
1,77 | 1,16 | 1,76 | 1,16 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 3 | Pracovní převodový stupeň (SA) 3 | Pracovní převodový stupeň (SA) 3 | Pracovní převodový stupeň (SA) 3 |
2,68 | 1,76 | 2,67 | 1,75 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 4 | Pracovní převodový stupeň (SA) 4 | Pracovní převodový stupeň (SA) 4 | Pracovní převodový stupeň (SA) 4 |
3,65 | 2,4 | 3,63 | 2,38 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 5 | Pracovní převodový stupeň (SA) 5 | Pracovní převodový stupeň (SA) 5 | Pracovní převodový stupeň (SA) 5 |
5,37 | 3,53 | 5,37 | 3,53 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 6 | Pracovní převodový stupeň (SA) 6 | Pracovní převodový stupeň (SA) 6 | Pracovní převodový stupeň (SA) 6 |
7,74 | 5,09 | 7,74 | 5,09 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 7 | Pracovní převodový stupeň (SA) 7 | Pracovní převodový stupeň (SA) 7 | Pracovní převodový stupeň (SA) 7 |
11,7 | 7,71 | 11,74 | 7,71 |
Pracovní převodový stupeň (SA) 8 | Pracovní převodový stupeň (SA) 8 | Pracovní převodový stupeň (SA) 8 | Pracovní převodový stupeň (SA) 8 |
15,9 | 10,4 | 15,96 | 10,48 |
U 219 | U 219 | U 319 | U 319 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Plazivý převodový stupeň 1 | Plazivý převodový stupeň 1 | Plazivý převodový stupeň 1 | Plazivý převodový stupeň 1 |
0,11 | 0,07 | 0,13 | 0,08 |
Plazivý převodový stupeň 2 | Plazivý převodový stupeň 2 | Plazivý převodový stupeň 2 | Plazivý převodový stupeň 2 |
0,15 | 0,1 | 0,18 | 0,12 |
Plazivý převodový stupeň 3 | Plazivý převodový stupeň 3 | Plazivý převodový stupeň 3 | Plazivý převodový stupeň 3 |
0,23 | 0,15 | 0,28 | 0,18 |
Plazivý převodový stupeň 4 | Plazivý převodový stupeň 4 | Plazivý převodový stupeň 4 | Plazivý převodový stupeň 4 |
0,32 | 0,21 | 0,38 | 0,25 |
Plazivý převodový stupeň 5 | Plazivý převodový stupeň 5 | Plazivý převodový stupeň 5 | Plazivý převodový stupeň 5 |
0,47 | 0,31 | 0,55 | 0,36 |
Plazivý převodový stupeň 6 | Plazivý převodový stupeň 6 | Plazivý převodový stupeň 6 | Plazivý převodový stupeň 6 |
0,67 | 0,44 | 0,8 | 0,53 |
Plazivý převodový stupeň 7 | Plazivý převodový stupeň 7 | Plazivý převodový stupeň 7 | Plazivý převodový stupeň 7 |
1,02 | 0,67 | 1,21 | 0,80 |
Plazivý převodový stupeň 8 | Plazivý převodový stupeň 8 | Plazivý převodový stupeň 8 | Plazivý převodový stupeň 8 |
1,38 | 0,91 | 1,65 | 1,08 |
U 323/U 327, U 423 – U 430 | U 323/U 327, U 423 – U 430 | U 435 | U 435 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Plazivý převodový stupeň 1 | Plazivý převodový stupeň 1 | Plazivý převodový stupeň 1 | Plazivý převodový stupeň 1 |
0,13 | 0,09 | 0,13 | 0,08 |
Plazivý převodový stupeň 2 | Plazivý převodový stupeň 2 | Plazivý převodový stupeň 2 | Plazivý převodový stupeň 2 |
0,19 | 0,12 | 0,19 | 0,12 |
Plazivý převodový stupeň 3 | Plazivý převodový stupeň 3 | Plazivý převodový stupeň 3 | Plazivý převodový stupeň 3 |
0,28 | 0,19 | 0,38 | 0,25 |
Plazivý převodový stupeň 4 | Plazivý převodový stupeň 4 | Plazivý převodový stupeň 4 | Plazivý převodový stupeň 4 |
0,39 | 0,25 | 0,38 | 0,25 |
Plazivý převodový stupeň 5 | Plazivý převodový stupeň 5 | Plazivý převodový stupeň 5 | Plazivý převodový stupeň 5 |
0,57 | 0,37 | 0,57 | 0,37 |
Plazivý převodový stupeň 6 | Plazivý převodový stupeň 6 | Plazivý převodový stupeň 6 | Plazivý převodový stupeň 6 |
0,82 | 0,54 | 0,82 | 0,54 |
Plazivý převodový stupeň 7 | Plazivý převodový stupeň 7 | Plazivý převodový stupeň 7 | Plazivý převodový stupeň 7 |
1,24 | 0,82 | 1,24 | 0,82 |
Plazivý převodový stupeň 8 | Plazivý převodový stupeň 8 | Plazivý převodový stupeň 8 | Plazivý převodový stupeň 8 |
1,69 | 1,11 | 1,69 | 1,11 |
U 527 – U 530 | U 527 – U 530 | U 535 | U 535 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Plazivý převodový stupeň 1 | Plazivý převodový stupeň 1 | Plazivý převodový stupeň 1 | Plazivý převodový stupeň 1 |
0,13 | 0,08 | 0,13 | 0,08 |
Plazivý převodový stupeň 2 | Plazivý převodový stupeň 2 | Plazivý převodový stupeň 2 | Plazivý převodový stupeň 2 |
0,18 | 0,12 | 0,18 | 0,12 |
Plazivý převodový stupeň 3 | Plazivý převodový stupeň 3 | Plazivý převodový stupeň 3 | Plazivý převodový stupeň 3 |
0,28 | 0,18 | 0,27 | 0,18 |
Plazivý převodový stupeň 4 | Plazivý převodový stupeň 4 | Plazivý převodový stupeň 4 | Plazivý převodový stupeň 4 |
0,38 | 0,25 | 0,37 | 0,25 |
Plazivý převodový stupeň 5 | Plazivý převodový stupeň 5 | Plazivý převodový stupeň 5 | Plazivý převodový stupeň 5 |
0,55 | 0,36 | 0,55 | 0,36 |
Plazivý převodový stupeň 6 | Plazivý převodový stupeň 6 | Plazivý převodový stupeň 6 | Plazivý převodový stupeň 6 |
0,8 | 0,52 | 0,80 | 0,52 |
Plazivý převodový stupeň 7 | Plazivý převodový stupeň 7 | Plazivý převodový stupeň 7 | Plazivý převodový stupeň 7 |
1,21 | 0,79 | 1,21 | 0,79 |
Plazivý převodový stupeň 8 | Plazivý převodový stupeň 8 | Plazivý převodový stupeň 8 | Plazivý převodový stupeň 8 |
1,64 | 1,08 | 1,64 | 1,08 |
U 200 | U 200 | U 300 | U 300 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Terénní převodový stupeň 1 | Terénní převodový stupeň 1 | Terénní převodový stupeň 1 | Terénní převodový stupeň 1 |
1,86 | 1,22 | 2,22 | 1,46 |
Terénní převodový stupeň 2 | Terénní převodový stupeň 2 | Terénní převodový stupeň 2 | Terénní převodový stupeň 2 |
2,69 | 1,77 | 3,2 | 2,11 |
Terénní převodový stupeň 3 | Terénní převodový stupeň 3 | Terénní převodový stupeň 3 | Terénní převodový stupeň 3 |
4,08 | 2,68 | 4,86 | 3,19 |
Terénní převodový stupeň 4 | Terénní převodový stupeň 4 | Terénní převodový stupeň 4 | Terénní převodový stupeň 4 |
5,54 | 3,64 | 6,61 | 4,34 |
Terénní převodový stupeň 5 | Terénní převodový stupeň 5 | Terénní převodový stupeň 5 | Terénní převodový stupeň 5 |
8,15 | 5,36 | 9,72 | 6,39 |
Terénní převodový stupeň 6 | Terénní převodový stupeň 6 | Terénní převodový stupeň 6 | Terénní převodový stupeň 6 |
11,76 | 7,72 | 14,02 | 9,21 |
Terénní převodový stupeň 7 | Terénní převodový stupeň 7 | Terénní převodový stupeň 7 | Terénní převodový stupeň 7 |
17,83 | 11,71 | 21,26 | 13,97 |
Terénní převodový stupeň 8 | Terénní převodový stupeň 8 | Terénní převodový stupeň 8 | Terénní převodový stupeň 8 |
24,24 | 15,92 | 28,9 | 18,99 |
U 400 | U 400 | U 500 | U 500 |
Vpřed | Zpět | Vpřed | Zpět |
Terénní převodový stupeň 1 | Terénní převodový stupeň 1 | Terénní převodový stupeň 1 | Terénní převodový stupeň 1 |
2,27 | 1,49 | 2,22 | 1,46 |
Terénní převodový stupeň 2 | Terénní převodový stupeň 2 | Terénní převodový stupeň 2 | Terénní převodový stupeň 2 |
3,28 | 2,15 | 3,2 | 2,1 |
Terénní převodový stupeň 3 | Terénní převodový stupeň 3 | Terénní převodový stupeň 3 | Terénní převodový stupeň 3 |
4,97 | 3,27 | 4,85 | 3,18 |
Terénní převodový stupeň 4 | Terénní převodový stupeň 4 | Terénní převodový stupeň 4 | Terénní převodový stupeň 4 |
6,76 | 4,44 | 6,59 | 4,33 |
Terénní převodový stupeň 5 | Terénní převodový stupeň 5 | Terénní převodový stupeň 5 | Terénní převodový stupeň 5 |
9,95 | 6,54 | 9,69 | 6,37 |
Terénní převodový stupeň 6 | Terénní převodový stupeň 6 | Terénní převodový stupeň 6 | Terénní převodový stupeň 6 |
14,35 | 9,43 | 13,98 | 9,18 |
Terénní převodový stupeň 7 | Terénní převodový stupeň 7 | Terénní převodový stupeň 7 | Terénní převodový stupeň 7 |
21,58 | 19,43 | 21,21 | 13,93 |
Terénní převodový stupeň 8 | Terénní převodový stupeň 8 | Terénní převodový stupeň 8 | Terénní převodový stupeň 8 |
29,58 | 19,43 | 28,82 | 18,93 |
* Hodnoty u sériového obutí v km/h. Rychlosti jízdy se mohou u jiného obutí lišit.
** Vmax = 90 km/h.
*** Pouze v 2cestném provozu.
Mohlo by vás zajímat:
Všechny konstrukční řady
Pro dlouhou životnost nákladního vozidla
Trucks you can trust
Na vyobrazeních a v textech mohou být uvedeny také příplatkové výbavy a příslušenství, které nejsou součástí standardní dodávky. Poskytnutá vyobrazení jsou jen příklady a neodráží skutečný stav originálních vozidel. Vzhled originálních vozidel se od těchto vyobrazení může lišit. Změny vyhrazeny. Vyobrazení a texty mohou obsahovat také typy, služby pro zákazníky, služby a výrobky, které nejsou v jednotlivých zemích nabízeny.
1 Srov. „Test traktoru 2020“ ve třídě 250 k.
2 Všichni výrobci uvedení na partnerském portálu Unimog splňují standardy kvality Mercedes‑Benz Trucks v oblasti techniky, kvality, servisu a prodeje. Mají proto certifikaci „UnimogPartner by Mercedes‑Benz“ nebo „Mercedes‑Benz Unimog ExpertPartner“. Uživatelé Unimogu se tak mohou spolehnout na to, že přes nový portál obdrží optimální kombinace vozidla a zařízení.