Bezpečnostní asistenční systémy

Jsme na vaší straně.

Nezáleží na tom, co svým nákladním vozidlem převážíte: Nejdůležitější je jízda bez nehod. Asistenční systémy Mercedes‑Benz Trucks vám mohou pomoci zachovat si přehled a kontrolovaně se pohybovat vozidlem po silnici – právě v kritických situacích. Zákonné standardy EU pro bezpečnostní asistenční systémy platné od poloviny roku 2024 budou přitom nejen splněny, ale svým rozsahem dokonce i zčásti překonány. Tak, jak se na nákladní vozidlo Mercedes‑Benz Trucks sluší a patří.

Odbočování a změna jízdního pruhu

Active Sideguard Assist 2

Zdokonalený systém Active Sideguard Assist druhé generace může řidiče podpořit při změně jízdního pruhu nebo při odbočování s omezeným výhledem v celém rychlostním rozsahu. Dvoustupňový výstražný systém vás navíc může upozornit na potenciální nebezpečí, abyste se včasným zásahem mohli vyvarovat kritické dopravní situace.

Přehled funkcí
  • Monitorování na straně řidiče a spolujezdce 
  • Dvoustupňový výstražný systém při rozpoznání nebezpečí (nejprve optická informace, poté optické varování a výstražný tón) 
  • Dokáže rozpoznat a varovat před nebezpečím v celém rychlostním rozsahu
  • Dokáže při odbočování doprava (pravostranný provoz), resp. doleva (levostranný provoz) v rychlostním rozsahu do 20 km/h, pokud řidič nereaguje na optické varování a výstražný tón, aktivně zasáhnout a brzdit
Brzdy

Active Brake Assist 6

Šestá generace Active Brake Assist disponuje díky 270° fúzní technologii lepším snímáním okolí. Díky tomu je systém schopen ještě rychleji reagovat na kritické situace, například při dojíždění stojící nebo pomalu se pohybující kolony.
Kromě toho dokáže systém rozpoznat chodce a cyklisty v jízdním pruhu, ať už v příčném směru nebo v protisměru. Pokud je rozpoznána možná kolize, může Active Brake Assist 6 reagovat na chodce a cyklisty v rychlostním rozsahu až 60 km/h automatickým maximálním brzděním.

Přehled funkcí
  • Úhel snímání okolí 270° zajišťuje kamerová technologie a přídavné radarové snímače v oblasti světlometů a po stranách
  • Dokáže reagovat na chodce a cyklisty do rychlosti až 60 km/h
  • Může reagovat na pohybující se a stojící vozidla v zatáčkách s velkými poloměry, např. na dálnici
  • Třístupňový výstražný systém při rozpoznání nebezpečí: nejprve optické varování a výstražný tón, pak částečné brzdění, nakonec automatické maximální brzdění
  • Větší spolehlivost také za zhoršené viditelnosti díky radarové technologii
Rozjezd a manévrování

Front Guard Assist

Front Guard Assist může zvýšit bezpečnost jízdy ještě před rozjezdem: Sleduje dopravní situaci před vozidlem a podporuje vás v rychlostním rozsahu do 15 km/h, tedy např. v klidovém stavu vozidla, při rozjezdu nebo na křižovatkách. Pokud systém rozpozná pohybující se objekty před vozidlem, jako například osoby může varovný systém pomocí dvoustupňového hlášení nebezpečí pomoci včas zareagovat.

Přehled funkcí
  • Aktivní v jízdních situacích do 15 km/h
  • Sledovaná oblast pokrývá mrtvý úhel před vozidlem (do ca 4 m) po celé šířce vozidla
  • Dvoustupňový výstražný systém při rozpoznání nebezpečí (optické varování, poté optické a akustické varování)
Udržování jízdního pruhu a odstupu

Active Drive Assist 3

Active Drive Assist nejnovější generace nabízí ještě více bezpečnosti a komfortu, zejména na dlouhých cestách. Od automatické regulace odstupu (včetně stop-and-go v dopravní zácpě) přes inteligentního asistenta jízdy v pruzích až po funkci Emergency Steering: Při nebezpečí kolize při změně jízdního pruhu může systém aktivně zasáhnout a vrátit nákladní vozidlo zpět do vlastního jízdního pruhu. Např. v případě, že byste kvůli zdravotním problémům již nebyli aktivní, může varování hands off při nereagování z vaší strany provést kontrolované nouzové brzdění.

Přehled funkcí
  • Podporuje hospodárnou a příjemnou jízdu, zejména na dálnicích
  • Dokáže poskytovat podporu v celém rychlostním rozsahu
  • Podpora díky automatické regulaci odstupu s funkcí stop-and-go (rozjezd a zastavení v dopravní zácpě)
  • Aktivní asistent jízdy v pruzích
  • Může zabránit nechtěnému opuštění jízdního pruhu aktivním zásahem do řízení
  • Při nečinnosti řidiče může vozidlo začít mírně brzdit až do zastavení
  • Dokáže při změně jízdního pruhu vrátit vozidlo zpět do vlastního jízdního pruhu, pokud je rozpoznáno nebezpečí kolize s vozidly ve vedlejším pruhu

Mohlo by vás zajímat:

Charged to change.

Charged to change

Již dnes jsme připraveni na zítřek.

Již dnes jsme připraveni na zítřek

Společně na cestách.

Společně na cestách

Na vyobrazeních a v textech mohou být uvedeny také příplatkové výbavy a příslušenství, které nejsou součástí standardní dodávky. Poskytnutá vyobrazení jsou jen příklady a neodráží skutečný stav originálních vozidel. Vzhled originálních vozidel se od těchto vyobrazení může lišit. Změny vyhrazeny. Vyobrazení a texty mohou obsahovat také typy, služby pro zákazníky, služby a výrobky, které nejsou v jednotlivých zemích nabízeny.

1 asistenční systémy mohou řidiče pouze podporovat. Odpovědnost za bezpečné řízení vozidla nese i nadále v plném rozsahu řidič.

2 Ve standardní výbavě v EU.

3 S příplatkovou výbavou S2J může systém zabránit deaktivaci systému nouzového brzdění Active Brake Assist 6.

4 Příplatková výbava určená pouze pro určité konfigurace vozidel.

5 Příplatková výbava dodávaná pouze v kombinaci s řízením Servotwin, asistentem udržování odstupu, Active Brake Assist 6, asistentem regulace stability a Multimedia Cockpit, interactive.