Bezpečnostní asistenční systémy
Jsme na vaší straně.
Nezáleží na tom, co svým nákladním vozidlem převážíte: Nejdůležitější je jízda bez nehod. Asistenční systémy Mercedes‑Benz Trucks vám mohou pomoci zachovat si přehled a kontrolovaně se pohybovat vozidlem po silnici – právě v kritických situacích. Zákonné standardy EU pro bezpečnostní asistenční systémy platné od poloviny roku 2024 budou přitom nejen splněny, ale svým rozsahem dokonce i zčásti překonány. Tak, jak se na nákladní vozidlo Mercedes‑Benz Trucks sluší a patří.
Odbočování a změna jízdního pruhu
Active Sideguard Assist 2
- Monitorování na straně řidiče a spolujezdce
- Dvoustupňový výstražný systém při rozpoznání nebezpečí (nejprve optická informace, poté optické varování a výstražný tón)
- Dokáže rozpoznat a varovat před nebezpečím v celém rychlostním rozsahu
- Dokáže při odbočování doprava (pravostranný provoz), resp. doleva (levostranný provoz) v rychlostním rozsahu do 20 km/h, pokud řidič nereaguje na optické varování a výstražný tón, aktivně zasáhnout a brzdit
Brzdy
Active Brake Assist 6
- Úhel snímání okolí 270° zajišťuje kamerová technologie a přídavné radarové snímače v oblasti světlometů a po stranách
- Dokáže reagovat na chodce a cyklisty do rychlosti až 60 km/h
- Může reagovat na pohybující se a stojící vozidla v zatáčkách s velkými poloměry, např. na dálnici
- Třístupňový výstražný systém při rozpoznání nebezpečí: nejprve optické varování a výstražný tón, pak částečné brzdění, nakonec automatické maximální brzdění
- Větší spolehlivost také za zhoršené viditelnosti díky radarové technologii
Rozjezd a manévrování
Front Guard Assist
- Aktivní v jízdních situacích do 15 km/h
- Sledovaná oblast pokrývá mrtvý úhel před vozidlem (do ca 4 m) po celé šířce vozidla
- Dvoustupňový výstražný systém při rozpoznání nebezpečí (optické varování, poté optické a akustické varování)
Udržování jízdního pruhu a odstupu
Active Drive Assist 3
- Podporuje hospodárnou a příjemnou jízdu, zejména na dálnicích
- Dokáže poskytovat podporu v celém rychlostním rozsahu
- Podpora díky automatické regulaci odstupu s funkcí stop-and-go (rozjezd a zastavení v dopravní zácpě)
- Aktivní asistent jízdy v pruzích
- Může zabránit nechtěnému opuštění jízdního pruhu aktivním zásahem do řízení
- Při nečinnosti řidiče může vozidlo začít mírně brzdit až do zastavení
- Dokáže při změně jízdního pruhu vrátit vozidlo zpět do vlastního jízdního pruhu, pokud je rozpoznáno nebezpečí kolize s vozidly ve vedlejším pruhu
Mohlo by vás zajímat:
Charged to change
Již dnes jsme připraveni na zítřek
Společně na cestách
Na vyobrazeních a v textech mohou být uvedeny také příplatkové výbavy a příslušenství, které nejsou součástí standardní dodávky. Poskytnutá vyobrazení jsou jen příklady a neodráží skutečný stav originálních vozidel. Vzhled originálních vozidel se od těchto vyobrazení může lišit. Změny vyhrazeny. Vyobrazení a texty mohou obsahovat také typy, služby pro zákazníky, služby a výrobky, které nejsou v jednotlivých zemích nabízeny.
1 asistenční systémy mohou řidiče pouze podporovat. Odpovědnost za bezpečné řízení vozidla nese i nadále v plném rozsahu řidič.
2 Ve standardní výbavě v EU.
3 S příplatkovou výbavou S2J může systém zabránit deaktivaci systému nouzového brzdění Active Brake Assist 6.
4 Příplatková výbava určená pouze pro určité konfigurace vozidel.
5 Příplatková výbava dodávaná pouze v kombinaci s řízením Servotwin, asistentem udržování odstupu, Active Brake Assist 6, asistentem regulace stability a Multimedia Cockpit, interactive.